Genereer leads voor dakbedekkingen & Laat uw bedrijf groeien Advertenties op sociale media. U kunt e-mailmarketingcampagnes en andere uitgaande en inkomende inspanningen gebruiken om op betrouwbare wijze online leads te genereren. Door uw website te optimaliseren voor zoekmachines en een online verwijzingsprogramma te ontwikkelen, kunt u ook online leads genereren voor dakbedekkingen. Dit is een verhaal — een verhaal van een stoere eigenaar van een dakdekkersbedrijf.
Ten tijde van deze video had hij in dat jaar meer dan 1020 leads. Investeren voor een periode van 1-5 jaar betekent kiezen voor de lange, harde en ECHTE marketingstrategieën, in plaats van te werken met mensen die de wereld beloven, en morgen 50 gratis dakbedekkingsleads. Onderzoek eerst de basisprincipes van het genereren van lood in dakbedekkingen, zelfs voordat u het uitbesteedt, zodat u weet waar de juiste inspanningen moeten worden geleverd en wat voor honderden aannemers vóór u heeft gewerkt. Van op de stoep bonzen en op deuren kloppen tot betaalde advertenties en zoekmachineoptimalisatie.
We hebben enkele van de beste dakbedekkingsbedrijven ondervraagd en delen met u de strategieën om uw dakbedekkingsbedrijf op te bouwen dat uw stoutste verbeelding te boven gaat. Waar begint het mee? Dat klopt — leads. Veel eigenaren van dakbedekkingsbedrijven begonnen met het trottoir; ze beseften dat, hoewel ze zich soms ongemakkelijk voelen, er waanzinnig veel kansen zijn om gewoon naar buiten te gaan en gesprekken te voeren met mensen die getroffen zijn door stormen. Als je eenmaal de haast hebt om iemand persoonlijk te verkopen en je realiseert dat het geld letterlijk uit de lucht valt, kun je eraan verslaafd raken.
De enige harde realiteit hier is dat er niet altijd een storm is — dus dat betekent dat de algemene behoefte aan dakbedekkingsdiensten meestal breder en breder verspreid is dan alleen een specifieke stad doorzoeken. Maar betaalde advertenties van Google kunnen een uiterst haalbare manier zijn om meer leads te genereren voor uw dakdekkersbedrijf. Net als bij onderzoek mag het natuurlijk niet alleen worden gebruikt. Idealiter combineert u 3 of 4 van de beste methoden om aan dakleidingen te komen, zodat u uw loodbronnen kunt diversifiëren en er niet afhankelijk van hoeft te zijn.
Ja, dit kost tijd en een beetje aandacht voor de specifieke platforms — maar ik zou willen voorstellen om bij ongeveer 2 te blijven, zodat je het heel goed kunt doen, en dan proberen om iedereen onder de knie te krijgen en god verhoede, op Snapchat terecht te komen om daken te verkopen aan 17-jarigen. Je kent ze zeker, want ze spammen dakdekkers (en eigenlijk veel dienstverleners), maar dat betekent niet dat je jezelf niet op zijn minst aan hun platform moet toevoegen. Het is nog steeds de moeite waard om op ze te BESTAAN — maar je moet sterk zijn en niet toegeven aan hun agressieve verkoopvaardigheden. Ik heb gehoord dat mensen 23.000 uitgeven om een jaar lang op Houzz te verschijnen en precies 0 leads krijgen.
Er zijn veel dakdekkers op Google, maar u kunt uw kansen op succes vergroten door u te concentreren op lokale SEO. Roofing Webmasters begrijpt het belang van drone-leads, die daksoftware gebruiken voor nauwkeurige schattingen. In tegenstelling tot Google Ads zijn organische advertenties gratis, waardoor de waarde voor het genereren van leads voor dakdekkers toeneemt. Een video is een krachtige vorm van communicatie die kan helpen om uw dakbedekkingsbedrijf te positioneren als een dakbedekkingsdeskundige vs.
Zeker, veel gevelbeplating- en dakdekkers verdienen een stevig inkomen van huis-aan-huis-inspanningen, maar hun vragen zijn niet altijd welkom of worden goed ontvangen. Of het nu gaat om meer prominente merken zoals Menard's en Home Depot of om kleinere, regionale leveranciers, dakdekkers kunnen een voorsprong krijgen op concurrenten. Je wilt niet dat ze alleen afhankelijk zijn van leads die het bedrijf geeft, maar zoals een dakdekker met wie ik bevriend ben zegt: „Ze zullen 'loodbaby's' worden. Exclusieve leads verwijzen naar potentiële klanten die alleen contact opnemen met uw dakbedekkingsbedrijf, terwijl gedeelde leads beschikbaar worden voor meerdere aannemers tegelijk.
Sommige mensen kiezen ervoor om een marketingmanager in dienst te nemen voor 5 miljoen, en sommige mensen misschien later, maar het punt is dat het als op groei gericht dakbedekkingsbedrijf moeilijk is om specialisten te hebben in de juiste tactieken voor het genereren van leads op het gebied van dakbedekking. Als gevolg hiervan kunnen dakdekkers nu boomproblemen, vreemde voorwerpen, defecte daklijnen en vochtinfiltratie herkennen. Aannemers kunnen zelfs klanten vinden via gemeenschapsplatforms zoals NextDoor, die vaak directer vertrouwen wekken in een bepaald dakbedekkingsbedrijf dan bijvoorbeeld een traditionele PPC-advertentie. .