Verkooptips voor residentiële en commerciële dakbedekkingen Streef naar een echte dialoog. Blijf uit de buurt van het woord „nee”. Praat niet over jezelf. Uit de enquête voor huiseigenaren van dakdekkers bleek dat 36% van de huiseigenaren die voor dakdekkers winkelden drie aannemers belde en 17% vier of vijf.
Dat betekent dat als u het voorstel wilt winnen, u en uw verkoopteam voor elke verkooppresentatie op het gebied van dakbedekking een A-game moeten inzetten. Uit het onderzoek van Roofing Contractors bleek dat 76% van de huiseigenaren zei dat de aannemer die ze hadden ingehuurd de serviceverschillen tussen hen en andere aannemers besprak. Een van de meest effectieve verkooptips voor dakbedekkingen is om te benadrukken waarom uw bedrijf een betere keuze is dan andere lokale aannemers, of het nu gaat om de RB4000 van uw personeel, de mogelijkheid om complexe projecten aan te pakken of een andere factor. Wilt u uw verwijzingsarsenaal opbouwen? We maken het u gemakkelijk in onze 4 professionele tips om meer verwijzingen naar dakbedekkingen te krijgen.
Toegegeven, er is niet één manier om dit te doen. Er zijn veel modellen om toe te passen; sommige bedrijven hebben aanwijzingen gevonden, terwijl andere bedrijven zoeken naar gebieden waar schade kan worden aangericht. Ongeacht de aanpak kan uw onderzoek worden verbeterd met de volgende algemene tips. Hier is een overzicht van 10 verkooptips voor dakbedekkingen die nodig zijn om meer klanten binnen te halen en de verkoop van residentiële dakbedekkingen te verpletteren.
Opleiden Nadat u aanvankelijk vertrouwen hebt gewekt, kunt u uw expertise versterken door de klant te informeren. Leg uit welk werk nodig is, waarom en wat het inhoudt. Leg uit welke hulpmiddelen u gaat gebruiken om ervoor te zorgen dat de klus goed wordt uitgevoerd. Beschrijf de voordelen van een onderhoudsplan dat de levensduur van hun dak kan verlengen.
Als u een droneplatform gebruikt, benadruk dan de functies die kunnen helpen bij het onderhoud van de accommodatie. IMGING tilt bijvoorbeeld dronedakbedekkingen naar een hoger niveau door gedetailleerde inspectielijsten, nauwkeurige metingen door middel van geautomatiseerde beeldregistratie op basis van drones, 3D-modellering, schadedetectie en een uitgebreid dakinspectierapport dat vaak binnen een uur kan worden geproduceerd. Als je aan een stel verkoopt, betrek dan beide personen bij het gesprek. Als „altijd sluiten” uw enige doel is, hoeft u niet altijd te vertrekken met een ondertekend contract in de hand.
92% van de respondenten in de enquête voor huiseigenaren van dakbedekkers zei zelfs dat de aannemer die ze hadden ingehuurd het belang van hoogwaardig vakmanschap en hun plannen om dit uit te voeren, besprak. Door de klant op te leiden, stelt u hen in staat om een weloverwogen beslissing te nemen die het beste bij hun behoeften past, waardoor hun vertrouwen wordt versterkt en meer klanten worden gesloten. Uit een GAF-enquête bleek dat 80% van de grote dakdekkers huiseigenaren ten minste twee opties voor dakspaan biedt. Als een lead bijvoorbeeld zijn hele dak wil vervangen, zou je je niet concentreren op het type popklinknagels dat je gebruikt of op welke hoek het nieuwe dak zal worden geïnstalleerd.
Als u levenslange garanties biedt op asfaltdaken en de levensduur van asfaltdaken 25 jaar is, help mensen dan te zien hoe lang 25 jaar werkelijk is. Stel de klant op de hoogte van problemen die je tegenkomt met hun dak en de daken van huizen in de buurt, leg uit waar die problemen toe kunnen leiden en laat zien hoe je ze kunt oplossen. Een goede dakdekker of expert weet welke problemen hun leads hebben, niet naar welke diensten ze vragen. Als je een verkoopteam voor dakbedekkingen hebt, is het belangrijk dat ze op de hoogte blijven van alle manieren waarop ze een nieuw dak verkopen aan potentiële klanten en hen leren hoe ze succesvol kunnen zijn met deze handige tips.
Houd rekening met uw gespecialiseerde diensten, maar wees bereid om te reageren op de behoeften van uw lead, of ze nu vragen stellen over dakpannen, de kosten van een vervanging of uw aanbeveling voor een dak dat past bij de architectuur van hun huis. Door deze verkooptips voor dakbedekkingen te volgen, bent u op weg om enkele van de grootste uitdagingen van de verkoop van residentiële dakbedekkingen te overwinnen en meer klanten te sluiten dan ooit tevoren. Aannemers maken soms de fout om een huiseigenaar op de hoogte te stellen van het probleem met hun dak zonder documentatie of uitleg, en zonder een oplossing die op het probleem is afgestemd. Om een goede dakverkoper te zijn, moet u een stapsgewijs raamwerk volgen, net zoals u zou doen bij het installeren van een nieuw dak.
Hoewel een cross-sell zou zijn om een alternatieve service aan te bevelen die hun probleem zou oplossen, evenals de originele service die ze zochten, bijvoorbeeld dakonderhoud EN een dakreiniging. Uit een GAF-enquête bleek dat 96% van de grote aannemers voor het vervangen van dakbedekkingen huiseigenaren meer dan één optie voor dakspanen biedt en 80% drie of meer opties. Met de juiste loodverzorging kunt u uw dakbedekkingsbedrijf in het achterhoofd houden, zodat een huiseigenaar eerst contact met u opneemt wanneer het tijd is voor een nieuw dak. .